Fjolårets dörrkransar






Vi brukar ha två robusta 
adventskransar
på våra dörrar i stan.
Såhär såg de ut i fjol.





 Det kom tydligen lite snö före jul i fjol
men den smälte säkert bort snabbt 
för jag vill minnas att vi hade en ganska grön vinter.


 
Lite fint med en gnutta snö är det ändå,
trots att jag just nu njuter av att ännu gå i skor.



I år skulle jag vilja ha lite större och magrare kransar på dörrarna.
Jag misstänker att det kan vara hitta sådana som jag tänkt mej 
så jag måste antagligen göra dem själv.
Vi får se hur det blir med den saken.
Julen handlar ju inte om en massa måsten
så kransar gör jag bara om lusten faller på.

Fin onsdagskväll till er!


 




Kommentarer

Fina kransar och dörrarna gillar jag också..så fint med pardörrar ;)
Ha det gott!
Bia
Lisa sa…
Hej,minns att jag i fjol beundra dina dörrkransar och speciellt upphängningen.Tack för tipset jag fick!Ville inte själv slå en spik i dörren just för upphängningen.
Dagen inleddes med skogstur och nu är kransen uppsatt på dörren tack vare ditt tips, ritstift!
Trevlig advent!
Lisa
I min smak sa…
Så roligt, Lisa, att du fick ett användbart tips!
Hoppas du är nöjd med din krans och att du får en god adventstid och jul!
Susanne