Årets juldukning







På landet är juldukningen enkel och inspirerad av naturen.
Så icke när vi firar jul i stan!

Fortfarande inspirerad av Hollands svulstiga guldålder
plockade jag ihop guldsaker från jullådan
och mina hemgjorda stjärnor till 
årets juldukning. 
















 Lägger ni märke till att det inte finns några snapsglas på bordet?
Det beror på att julen hos oss är en av de helger vi dricker minst alkohol.

Jag känner för alla de barn som får en klump i magen
på dagis och i skolan när det ska pysslas inför julen
eftersom de vet att mamma eller pappa kommer att vara berusad, kanske flera dagar.







Trevlig annandag!



Kommentarer

Guld är pampigt och festligt. Håller med dig ang. alkoholen. Usch vad den kan ställa till. Kraaam Pia
Snygg dukning! Gillar det guldiga mot det svarta!
Önskar dig en God fortsättning, kram Suss
Almbacken sa…
God fortsättning Susanne! Jättevacker och festlig. Vi har just avslutat lunch för 14 pers. Nu blir det soffhäng hela kvällen.

Kram,
Maria
Kristina sa…
Elegant dukning! Jag har redan bestämt att nästa års juldukning sannolikt kommer att gå i färgerna grönt, vitt och guld så tack för inspirationen. Jag är av samma uppfattning vad gäller alkohol under julen, det är framförallt barnens högtid så julmusten har en framträdande roll hemma hos oss.
Hälsningar,
Kristina